fredag, oktober 05, 2007

polis är tillbaka

ja jävlar. jag minns ju då man kunde dela smärtan med frasse och el maco och nyllet.

Polisen är igång igen.

Mitt i mitt brinnande arbete så får jag ett lustigt samtal med henne.


Polisen säger: Visste jobbade du i elsklingfilen 070906 igår och idag?
Linus säger: ja
Polisen säger: det är ju ingen sökning som är gjord?
Linus säger: huh?
Polisen säger: jag sitter i den filen nu och det är ju inga sökningar som har blivit gjorda?
Linus säger: data --> filet --> visa alla
Polisen säger: 4st?
Linus säger: japp.
Polisen säger: Nope.
Polisen säger: det är de fyra som jag har gjort tidigare
Linus: jag har skrivit på z03-fältet "Klar"
Linus säger: har den framför mig just nu
Linus: var det något problem med filen eller?
Polisen: ok. jag hittade 3sökningar som du har gjort
Polisen säger: nä inga problem. trodde bara att du hade gjort mer eftersom du hade filen skrivskyddad hela gårdagen och hela förmiddagen idag
Linus: ja 3, plus en som har kommentearen, redan gjord
Linus säger: ja jag visste inte att någon annan skulle sitta i den, så har väl haft igång den samtidigt som mina andra excel-filer
Polisen: okeej...
Linus: men ska du jobba i den så kan jag lämna filen?
Polisen: du sitter ju inte ens i den filen nu eftersom den inte är delad.
Linus: näe jag gick in skrivskyddad.
Polisen: jag gör bort den filen så kan du göra något annat.
Linus: okej, får väl ta en annan offertfil sen då
Polisen: du får väl göra det. se till att jobba i den också
Linus: ja det är väl det man brukar göra.
Linus: Roma locuta est, causa finita est (Rom har talat, saken är avgjord)

Ja, man bör vara lite insatt i historien kring "Polisen". Men ja det förmås ett skratt.