fredag, augusti 21, 2009

mariekex

Det finns en stund på alla arbeten som de flesta uppskattar, fredagsfikat. De flesta uppskattar det för det blir en stund av njutning, snart är helgen här och det är dags att varva ner. På de flesta arbetsplatser har man då ett schema där folk köper fika i tur och ordning eller att ledningen ordnar fram något lite extra gott. Alla ser fram emot vad nästa person ska ha bakat eller vad de har fixat för delikat. Alla peppar för detta på alla arbetsplatser...

...förutom mitt fika.

Jag är ju ökänd här på bygget för mina Mariekexupplägg som t.o.m. ordnat mig en redig utskällning av en medarbetar för 1,5år sen. Så därför slog jag och Jojg våra börsar ihop denna vecka. Det slutade i Hemskis muffins, ja de där goda som vi brukar ha som bjud fika i JS mellan mig och FireBatFilip eller som jag tar med mig en seg morgon som "frukost" till PKn eller kaffet.

Kort och gott, vi köpte 20 muffins. Det blev succé och ingen förstod hur man öppnar förpackningarna.