tisdag, september 15, 2009

serier...

...jag förbereder mig på mitt allra bästa sätt för att vara redo att bli arbetsslö. Jag testar att vara ledig, då Gluffso igår fråga vid 12-tiden ska vi äta lunch autosvarar jag "vars då?", jag han igår med att somna på 2 soffor innan jag hamna i sängen, detta är ju dock ingen ny vana haha.

En sak som går i en bra linje med mitt nya "liv" är att diverse serier har premiärer, nypremiärer och nyligen hamnat i mitt blickfång.

Vi hann i helgen börja snoka på serier som Survivors (otroligt seg, men 2-3min i slutet per avsnitt är spännande), Warehouse 13 (känns lovande), Harper's Island (som en lång lång lång skräckfilm), Clark and Michael (helt klart lättsam underhållning haha). Men det som gjorde störst intryck på mig och Gluffso var ändå Glee. En serie som utspelas på ett college/high school (någon som någonsin kommer förstå skillnaden?) där en lärare tar an det gamla musik/show-gruppen Glee Club. Han auderar ut 5st melty retarded och lätt felplacerade personer från skolan att vara med och sjunga och showa. Helt underbar musik och roliga karaktärer. Personalchefen från 40year old virgin tar sig an en Will Ferrell-liknande roll som skolans Cheerleader Coach haha. Se den!