onsdag, augusti 29, 2007

alltså vad är grejen med friidrott?

Jag menar, varför blir folk som bananflugor runt joakims Bravo-samling av att det är friidrotts VM?

Sjukt tråkigt, trist och dödstråkigt.
Näe inte underbart, inte för fem öre, har aldrig varit skoj och kommer aldrig bli skoj.

Jag föstår liksom inte vad som är grejen med att följa ett 10 000m lopp, där man bara sitter i 30min och hoppas att den där gänglige Kenyanen(erna) ska ramla, vad är grejen med att titta på det?

Jag väljer fasen Le Mans 24 timmars bilracing alla dagar i veckan före Friidrotts VM.

Liksom hör på hur flummigt det låter "Fri idrott" ?
Vad är det egentligen. Idrott kan med ett annat ord kallas sport. Då det är en fri idrott alltså en fri sport så skulle man ju kunna tävla i precis vad som helst. Öldrickning, man kombinerar sport och alkohol som vi så gärna vill, man är inte dum. Eller varför inte Kast med liten Karin?

Fan det är ju så flummigt!
och tråkigt.

Jag säger då bara, Wolfman!