söndag, augusti 19, 2007

bröllopet

"Fan, ringaren har nog dött" efter att kyrkklockorna klingat i evigheter...

Det var fint.
Kul med bröllop.
Jag trodde det skulle vara en halvseg dag, men faktiskt en av mina roligare minnen.

Vigseln var fin. Den inleddes med Final Countdown på orgel, grymt!
Prästen jönsa sig och sa Holmgren istället för Holmberg, han skämta och larvade sig :D
sen sjöng Johnny från Nocturnal Rites och det var kung. Max och Tim skötte sig, Tim krälade.

Fikat var schyst, inget speciellt men helt okej.

Sen Currykickling från Bågen för att överleva.

Vi åkte och hälsa på hos Frank innan middagen, och jag prova hans Indiana Jones-hatt för 700kr.

Middagensbjudningen var nice.


Börja ju som vanligt med att man var det svarta fåret, killen ur familjen/släkten som får sitta ensam med hel okända. As usual.

Men det blev trevligt. Många tal, oj vad vi skåla. Högt i tak som man brukar säga.

Finns så mkt roligt från bröllopet att säga.
Summan är att jag redan nu längtar till mitt eget eller då Anders ska gifta sig (ja för jag tror han blir först, då han alltid är först med allt). Är det lite jönsigt att känna så?

Det var fint och känslosamt.


Sen släppte alla loss och discodansade... underhållande att titta på.

Tankeställare, är det okej att ragga på bröllop?
Svar, kanske. Fanns iaf en kvinna där (som stack ut från mängden) och hon var fräsh! haha.

Aja.
Salute!