måndag, oktober 08, 2007

vad ligger i luften?

För tillfälllet så befinner jag mig i ett moln av tankar och funderingar, spelsug, äventyrsidéer, begär att se/läsa/spela saker, behov av att göra saker och allmänt ångest för saker.

Spelade Silent Hill 2 igår med Stellan. Alltid skoj och vi kom äntligen ut ur Brookhaven Hospital, så skönt. Nu får vi koncentrera oss på lite nya ledtrådar.

Vidare satt jag och Wikipediade (ja det måste heta så) Silent Hill 1 och Resident Evil 1,2,3. Det är så sjukt intressant att läsa om och nysta igenom myter, detaljer, bortglömda notiser mm. Läste slutgången och synopsen för SH, kommer aldrig spela det så det kändes ok. RE är också något som fascinerar mig, och jag vill egentligen lira spelen från början igen och nysta in mig i allt. Intressant!

Idag är det dock The Force.net som gäller och inlärning av kraften, midi-chlorians, kronologi mm. Det är ruskigt intressant.

Mina funderingar ligger dels kring Star Wars rollspelet, lira det gamla goda Phantom Menace och se extra materialet från gamla filmerna.

Men jag sitter även och små myser över idéer för Zhoria, och andra rollspel/bokuppslag. Fasen man skulle varit litterärt kunnig och en skrivaranda som hette duga, så kanske man kunde printa ner alla idéer dels till äventyr och dels till böcker. På tal om böcker så måste jag få tummen ur och läsa klart Sillimarillin. Blev ju rätt nöjd idag då jag läste att Neil Gaimans Coraline (skräcksaga om en flicka som kommer till en parrallell värld där folk har knappnålar som ögon mm) ska bli film.

I min allt för slösaktiga och outnyttjade tid (för jag är ju inte arbetslös eller slashasig student som bara kan hänga hemma hela dygnen) så vill jag spela klart:

Shadow of Colossus
Final Fantasy XII
Kingdom Hearts
Resident Evil 4
Resident Evil: Code Veronica X
The Bards Tale
The Longest Journey
Knights of the old Republic
Knights of the old Republic 2
Final Fantasy 7
Pokemon Sapphire
Grandia 2

Ja man kan ju säga att det är många timmar som man kan ifrågasätta vart de ska schemaläggas.
Lägg därtill att jag har serier som , Veronica Mars, Lexx, SeaQuest, First Wave, Heroes, Prison Break, Taken, The 4400, Battlestar Galactica, Stargate, Slaget om Tellus, Pensacola, One Tree Hill, The O.C., North Shore och säkert många fler som jag har börjat se och måste se klart. Fasen varför ska livet innehålla så många nöjestimmar så man inte hinner styra upp.

Kunde man inte bara få allt inmatat så slapp man se det manuellt, typ att man såg avsnitten och spelade spelen i sina drömmar medans man sov. Då skulle jag ha mkt mindre på min lista, och vara sjukt mkt mer kufisk än vad jag redan är. Aja, risk finns ju för ett bissart sammanbrott.

Förresten så finns nya Salad Fingers 8 ute nu, http://www.fat-pie.com/salad8.htm

Tur att det är salsa ikväll!