torsdag, augusti 27, 2009

taken, by köttfärsås

phew. Det var ju det här med att jag är en grym kock, som står 1-1,5 timme och gör två sorters köttfärsås. I min värld ska det vara mkt stuns i den, helst ingen lök och helst matlagningsgrädde, ketchup och mkt småtomater. Problemet denna gång låg i att jag krydda på gränsen över det mänskliga.

Salt, grillkrydda, peppar. Salt, grillkrydda, peppar. Ja ni fattar...

Jag och Ive sätter oss och börjar käka, så plötsligt ställer som bägge ifrån sig tallriken och hivar i sig mjölk. "Alltså det är ju gott, men det här var förjävla starkt."

det kändes som en muntlig utrensning eller våldtäkt, lite osäker där alltså... Men alltså jo det var ju gott och jag har ju 2kg att äta upp. Dock så glömde jag ju ketchupen när jag gjorde skiten och fick tydligen laktosfri matlagningsgrädde, funky!