tisdag, augusti 11, 2009

"...vi stänger om 5min, men jag har ett rum.."

Haha ja jävlar gårdagen blev lite spännande.
Först flyga upp ur sängen av mobilsamtal, fortfarande full. 10 min innan städerskan rycker upp dörren. Checka ut, går runt och jaga kebab, vätska och pisshörn. Vi slirar runt, slitna och åker ut till Cosmonova. Jag somnar och Marcus nästan likadant, vi drar ner till Centralstationen för att leta ny resa. Efter lite övervägande och tärningskast så blir det Linköping!

Vi anländer kring 21-snåret och chillar lite på facebook och inser sen, jävlar dåligt om boenden. Efter noll svar på samtal och dåligt utbud ringer vi på Östergyllen Hotell 200m bort, de svarar och stänger på 5min... så blev snabba bud att boka in sig.

Kvällen avrundades på Linköpings ganska lugna nattliv med öl på 3 barer. Sen i säng och lång sömn med tillhörande frukost och aftersleeping.

Idag regnar det i Linkan, så vi har redan slagit fram nästa resmål, det blev Växjö! So long.