fredag, augusti 14, 2009

efter bokningsstress kommer chill...

...resumé. Efter äventyret i Linkan så landa tärningskastet på Växjö. Pepp tänkte vi, all by our self tänkte Växjö. Vi anländer köper lite bärs, checkar in efter lite letande och vilsenhet vid Folkets Park där de hade ett jättefint vandrarhem. Vi fick hela 6st sängar haha. Någon bärs och lite promenad och inser sen, jävlar de mest peppade grabbarna här är de där 3 byggarbetarna som skålar med mig klockan 19. Vi dricker oss glada och går ner på stan för mat och fest, tror vi. Det blir en fantastisk hemgjord burgare på P.M (nej inte P-M Green), med tillhörande bärs. Sen mja var den kvällen slut... Växjö tömdes på folk som om Storjärven var ute eller något, inte en jävla kotte någonstans.

Dagen därpå sover vi ut till utcheck, spenderar några timmar på biblioteket och ska sedan egentligen åka till borås, där det tydligen inte heller händer ett skit. Så vi ändrar oss utifrån ett festar-på-en-onsdag-perspektiv och åker mot Göteborg (amn. Påväg ut från Biblo tappar jag min tärning och den visar Gbg). Väl i Götet har vi turen att få ett 1400krs-rum för priset av 600kr mitt i stan. Det blir en jävligt trevlig kväll på Nivå, grymt!

Vi kilar ner på nordstan och käkar och gör sånt som alla måste göra på en slump trip, Eat & Run! Jonsson hade lite adrenalin, hehe. Vi bokar in oss på en resa mot Borås då vi misstänker att det är just ikväll det händer. Får ett 3-stjärnigt hotell, ser att de har ett Geisha Garden och 2 attraktiva nattklubbar på torsdagar... efter ett antal shot fisherman. 800kr fattigare så vankar vi hem de 3km till hotellet för efterfest med tillhörande Varbergsbor. Som vanligt vaknar vi upp typ 15min innan vi måste checka ut. Bummer, ingen dusch den här gången heller!

Dagen har spenderats med gulingmat, 40min på BR-leksaker (det är roligt, det är det), sen upp på Borås utsiktsberg/park/whatever, fram med musiken bredvid några trevliga a-lagare, fram med bärsen och solen. Grymt chill!

Nu händer något smått oväntat som gör detta till lite av en solskenshistoria, vi kovänder och åker till Sthlm redan ikväll efter att budet om den Polska kocken tänker föda oss imorgon, ja alltså ge oss god mat. Så nu hastigt bokade vi in oss på en buss mot Landvetter sen flyg till hufvudstaden, så 2 dagar där med fest, bärs och Joey.

ah förresten så har mitt VISA slutat funka, det suger lite... men jag fick ännu en "Monika". En "Monika" är alltså någon på krogen som är helt galen i mina hattar, snor sliter och är lite smått psykotisk, men trevlig att dansa med. Jag blev på cupen biten i läppen då jag försökte återfå min hatt, jag vann, aj.